Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.02.2018 07:50 - Направих го за себе си
Автор: borika3 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2024 Коментари: 5 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Имаше време, когато делях хората на две категории- пушачи и непушачи и можех да развивам с часове теории защо съм пушач и как и самата природа е предвидила, че един ден човек ще пропуши и интелигентто се  е погрижила да създаде ензим антиникотиномилаза. Имаше такова време.
После развих друга теория- всеки е свободен да прави, каквото е добре за него без да пречи на другите и без да нарушава нормите на общоприетото, защото свободата е именно това. И че зависимостите са измислица и оправдание за нежеланието да направим нещо или да се оттървем от пороците си. Тук ще отворя скоба, че не е задължително един твой навик да е порок- може е и да е добър навик... Не виждам лошо да прекаляваш отвреме навреме с шоколад, да успокоиш с малко пиене, да вдигнеш адреаналина с малко...недотам легални неща и т.н.
За себе си говорех и за самоопределянето си за пушач. На днешния ден преди седемнадесет години се събудих и реших да проверя дали наистина мога да спра с цигарите ей така- сама, без лепенки, без хапчета, без лекарска помощ и какво ще се случи с организма ми. Ами...направих го. Просто почнахда мисля за себе си като за непушач. Нито в един момент не изпаднах в никотинов глад, нито преживях кризи, за каквито съм чела, нито станах дебела. Станах щастлива и немиришеща на тютюн. И все още  не съм  минала на тротоара на лицемерните, които се дразнят, че някой пуши на спирката, пред офиса, в градинката, в колата си, в къщата си, защото всеки е свободен да избира. Аз избрах и го направих за себе си.



Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tera - "Няма нищо по-лесно да се откажат цигарите,
20.02.2018 17:20
аз колко пъти съм го правил!" - казал Марк Твен.
Между другото не съм пушила от 1 януари тази година. Но честно казано ме дразни някой да ми дими наоколо. Дори и като пушех и сядахме в ресторант в отделението за пушачи, докато се храня не ми беше приятно някой на нашата маса да пуши.

Пушенето е тъп навик, що пари отиват на вятъра под формата на дим...! Като си помисля съм изпушила сигурно едно (или по-скоро няколко) голямо пътешествие за всичките години пушене.
Но пък тогава ми се е пушило и толкоз! :)



цитирай
2. born - Без съответната мотивация отка...
20.02.2018 20:21
Без съответната мотивация отказването е много труден процес. Бих казал невъзможен. По моя преценка проблемът е психологичен.
цитирай
3. borika3 - Да, да
20.02.2018 20:30
Точно за подходящата мотивация говоря и за желанието да направиш нещо. Използвах датата, за да споделя за цигарите, но същото важи за всички области. И за работата, и за чувствата, и за отношението към света.
От самия човек зависи какъв е избрал да бъде- ловец или жертва, творец или потребител, лидер или последовател. Колкото и клиширано да звучи, всеки е ковач на съдбата си.
Tera, не съжалявам за нито една изпушена цигара- така ми се е искало тогава и ми е било добре. И не го мисля колко е във финансова равностойност- щом ми е било нужно тогава, насладила съм му се.
цитирай
4. apostapostoloff - Точно така е-
22.02.2018 06:19
няма никакво пристрастяване към никотина. След като бях пушил цели 50 години, аз ги отказах без никакви проблеми от днес за утре. Спрях и толкоз.

Само дето след 50 години имах хроничен бронхит и емфизем.
цитирай
5. borika3 - Дето се вика
26.02.2018 23:10
няма как да убедиш тридесетгодишната французойка да се откаже от галещите лъчи на слънцето, само защото на седемдесет може да има рак на кожата.
То убеждаването и узряването изискват време. Беше време, когато ставах преди изгрева, отивах на плажа да пия кафе и целия ден изкарвах на плажа без слънце защитни и без чадър. Поредната псевдо зависимост, която времето не само излекува, но и я направи зависима от мен и обстоятелствата. Шегувам се, разбира се. Това, което успях да направя за себе си, е да се наслаждавам на всеки миг без значение къде съм и какво правя, и колко погрешно го правя. Или колко правилно.
Навярно е време за мечти щом при минус десет се сещам за морето и плажа.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: borika3
Категория: Лични дневници
Прочетен: 68859
Постинги: 38
Коментари: 59
Гласове: 321
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031