Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.11.2017 22:54 - За Бог, Сатана и още нещо (3)
Автор: missana Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2263 Коментари: 11 Гласове:
-4

Последна промяна: 31.12.2017 01:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Иисус Христос е легендарна личност и неотменна част от раздела на Библията, именуван Нов завет. Доколкото ми е известно, в историческите извори от римско време той никъде не е  упоменаван от именитите историци /негови съвременници/ освен от един-единствен - Йосиф Флавий и то само с няколко изречения в съчинението му "Юдейски древности". Но това свидетелство на Флавий днес е поставено основателно под съмнение. Счита се, че е добавено впоследствие към неговото съчинение от християнски писар. Самообявил се за Помазаника, Иисус си навлича гнева на еврейските първосвещеници и това обстоятелство, заедно с неговото учение, в което те съзират опасен конкурент, става първопричина за трагичната му кончина.Това е видно и от трите синоптични /т.е. животоописващи/ евангелия, тези на Матей, Марк и Лука - единствен надежден източник, от който можем да почерпим сведения за живота и делото на Иисус. Образът му е снабден с божествен ореол. Приписват му т.нар. непорочно зачатие, а майка му - Мария се превръща в Божия майка, тачена днес като Света Богородица. Любопитен факт е, че Иисус е почитан като пророк и в Корана /под името Иса/, а неговата майка - Мариам, е високо почитана от мюсюлманите. В мюсюлманската религия няма синове божии /а следователно и божии майки/, просто защото Аллах няма синове. По тази основателна причина Иса е само пророк, наред с Мохамед. Около 178г. от н.е. Целз твърди в свое съчинение, че е чул лично, че истинският баща на Иисус е римски войник на име Пантера /известен факт е, че съпругът на Мария - дърводелецът Йосиф, не е биологичен баща на Иисус/. Може би по тази причина в Талмуд Иисус бива наричан "бен Пантера", "бен-ха- Пантера",  "бен Пантори", или "Иисус бен Пандера". Ориген обяснява наличието на комбинацията бен Пантера /син на Пантера/ с версията, че тя произтича от факта, че бащата на Йосиф - Иаков, бил наричан "Пантер". Други изследователи считат,че комбинацията "бен Пантера" е неточно юдейско предаване на гръцкото "parqe,noi", т.е. "дева". Според същите, юдеите, чувайки, че християните наричат Иисус "син на дева" /ui`o,j th/j parqe,nou/, Го нарекли подигравателно „бен-ха-Пантера” – син на Пантера. Тези детайли, макар и любопитни, не са съществени за живота и делото на Иисус. Отсъствието му от юдейската "сцена" за известен период от време, до повторното му появяване в т.нар. Голготско време, някои изследователи свързват с евентуално негово пребиваване в Индия и овладяване на практики от Раджа йога там, и по-специално на висшите окултни сили, известни като "сидхи", чрез които се опитват да обяснят чудесата и възкресението на Божия Син. Лично аз считам възкресението за напълно възможен феномен. Физичната му първооснова се корени във възможността фотонът на бъде разцепен на двойката античастици - електрон и позитрон. Загадката на т.нар. Торинтска плащеница е по скоро един евристичен аргумент, че подобно разцепване е вероятно осъществено от Иисуус, отколкото да ни дава пряко доказателство за възкресението му. Без съмнение възкресението е сред най-мистичните моменти, свързани с личността на Христос. Докато пиша тези редове, пред мен лежи отворен том 1-ви  /Стара История/ на прекрасния четиритомен труд на проф. Оскар Йегер, озаглавен "Всеобща история" и издаден в България през далечната 1896г. Това издание е оцеляло при варварските американски бомбардировки на София и затова специално за мен е с ранг на светиня. На с. 581 е приведено изображение на Иисус Христос от катакомбите в С. Калисто от времето на римския император Адриан. Изображението е на едър мъж със силно телосложение, нямащ нищо общо с изображенията на изнемощялото същество от иконите и стенописите. Именно това изображение ми даде отговор на въпрос, който винаги ме е измъчвал - как слаботелесният Иисус е успял да оцелее след жестокото бичуване, наложено му от римския прокуратор на Юдея - Пилат Понтийски?  Защото това е бил истински подвиг /а изнасянето на кръста на върха на Голгота е извършено с помощта на Симон Киринееца/.  Въпросът за възкресението е наистина от решаваща важност, понеже без него едва ли някой би повярвал, че Иисус е Син Божий.  Да не забравяме, че Той говори за Отца си, подчертавайки изрично,че Неговият Отец стои над Него. За това свидетелства евангелието на Йоан: 14:28 чрез думите Иисусови:

"...Да Ме бяхте любили, щяхте да се възрадвате, че рекох, отивам при Отца; защото Моят Отец е по-голям от Мене."

Далеч не всеки е склонен безрезервно да приеме, че Иисус е възкръснал. Редица интелектуалци, признаващи огромната нравствена заслуга на Иисус за даване на нов етически ориентир на човечеството в лицето на Неговото учение, го признават за мирови учител, но не и за повече. Ярък пример в това отношение е френският философ, писател и историк на религията, Жозеф Ернест Ренан /1823 - 1892/. Отдал немалко сили на изследване живота и делото на Иисус, в своята великолепна книга "Животът на Иисус", той утвърждава, че Иисус се превръща в Бог чрез високоморалното учение, което ни оставя. Тоест, според Ренан, Христос е Бог по заслуги, а не по произход. Гениалният руски писател Лев Николаевич Толстой /1828 - 1910/ , значително по-известен на широката читателска аудитория с романите си "Война и мир", "Възкресение" и "Ана Каренина", отколкото с най-значимата си творба - "Трактат за живота" /която е в състояние да промени изкорен живота на всеки, който я прочете/, също смята, че Иисус е велик морален учител на човечеството, отрицавайки факта, че е Син Божий. Това води до отлъчването му от руската православна църква. Най-сетне и нашият покоен духовен водач Петър Дънов, известен с прозвището си Беинса Дуно, чрез което внушава, че именно той е Утешителя от евангелието на Йоан, не приема мита /според него/ за възкресението на Иисус, въпреки че му признава заслугите на мирови учител. Интересен, феномен е, че както големите интелектуалци, така и среднотамастичния тип човешки екземпляри, за нищо на света не са склонни да приемат възкресението на Иисус за реален факт. То се приема безрезервно най-вече от лумпени и разбойници. Да си припомним, че Иисус бе разпнат между двама разбойника - Гесмас /стоящият отляво/ и Дисмас /стоящият отдясно/. Едно от върховните тайнства е, че малко преди Христос да издъхне на кръста с горчив и разкъсващ сърцето упрек към Отца си:


А на деветия час Иисус извика с висок глас: Елои, Елои, лама савахтани? което значи: Боже Мой, Боже Мой, защо си Ме оставил? /Марк:15:34/,

 

Той получи подкрепата и бе признат за Божий Син единствено от разбойника Дисмас /докато другият не повярва в Него/ (Лука:23:39 - 43):


Един от увисналите на кръста злодейци Го хулеше и казваше: ако си Ти Христос, спаси Себе Си и нас.

А другият, като заговори, мъмреше тогова и казваше: та и от Бога ли се не боиш ти, когато и сам си осъден на същото?
А ние сме осъдени справедливо, защото получаваме заслуженото според делата си; но Тоя нищо лошо не е сторил.

И казваше на Иисуса: спомни си за мене, Господи, кога дойдеш в царството Си!

И отговори му Иисус: истина ти казвам: днес ще бъдеш с Мене в рая.

 

Аз лично съм убеден, че възкресението на Иисус се е състояло. Причината да мисля така предпочитам да запазя в тайна, но горещо препоръчвам на скептиците да прочетат невероятно убедителната книга на проф. Джош Макдаул "Не просто дърводелец", издадена на български език под заглавието: "Исус Христос - Бог или човек". В нея авторът излага убедително и по същество математическо доказателство, че Иисус Христос е Син Божий и че е възкръснал наистина.

 

 




Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tikovpisane - Изключително ме зарадва с този текст, Приятелю!!!
21.11.2017 23:49
След като предишните ти две части на съчинението ти- ще призная- леко ме разочароваха, то с този печелиш адмирациите ми! Защото Христос ми е любимата историческа личност! И аз вярвам във Възкресението, и въобще във всичко, написано в Новия завет. Не съм ти признавал, че любимият ми филм е " Страстите Христови " на мегатитанът Мел Гибсън. Не знам дали си го гледал, но ако не си, го направи. Да, много е жесток и кървав, но и за като Мел мисля, че така е било- конкретно за последните 12 часа от земния Му път. Не знам дали знаеш, но и папа Йона Павел II благослови филма след иззлизането му. Бях чел някъде, че го е гледал сам и след финала му отсякъл: " Така е било! " Наистина се радвам, че вярваш и ти във Възкресението. Поздрав от мен и хубава вечер!

ПП: Ще потърся в книжарниците тази книга на Макдаул! Имам у дома доста книги на религиозна тематика, но тази я нямам.
цитирай
2. missana - Мерси, Влади! https://otkrovenia.com/bg/eseta/tajnstvoto-na-agneca
22.11.2017 00:39
tikovpisane написа:
Изключително ме зарадва с този текст, Приятелю!!! След като предишните ти две части на съчинението ти- ще призная- леко ме разочароваха, то с този печелиш адмирациите ми! Защото Христос ми е любимата историческа личност! И аз вярвам във Възкресението, и въобще във всичко, написано в Новия завет. Не съм ти признавал, че любимият ми филм е " Страстите Христови " на мегатитанът Мел Гибсън. Не знам дали си го гледал, но ако не си, го направи. Да, много е жесток и кървав, но и за като Мел мисля, че така е било- конкретно за последните 12 часа от земния Му път. Не знам дали знаеш, но и папа Йона Павел II благослови филма след иззлизането му. Бях чел някъде, че го е гледал сам и след финала му отсякъл: " Така е било! " Наистина се радвам, че вярваш и ти във Възкресението. Поздрав от мен и хубава вечер!

ПП: Ще потърся в книжарниците тази книга на Макдаул! Имам у дома доста книги на религиозна тематика, но тази я нямам.

Трогнат съм. През целия си земен път съм размишлявал над образа на Иисус. Ако има някой който заслужава да бъде наречен Син Божий, то това е само Той. Написах едно есе, посветено лично нему. Линкът с него ти го качвам най-горе. Когато ти остане малко време хвърли му един поглед и няма да съжаляваш. Филмът "Страсти Христови" съм го гледал разбира се. В него е отредена ролята на Сатаната на Христо Шопов - феноменален роден актьор /син на Наум Шопов/. Ако не си гледал филма "Следвай ме" /пак с Христо Шопов/, те съветвам да го гледаш. Майсторска игра и майсторски филм, само с двама актьори. Мъжката роля играе Христо. Филмът "Страсти Христови" е уникален с натуралистичните сцени на бичуването на Иисус. Римляните здраво пердашат. Не се шегуват. След подобен побой е много трудно да останеш жив. П.П. Но те моля да прочетеш "Мартин Идън" - най-уникалният роман на всички времена. Всеки мъж е длъжен да го прочете.Той е на практика автобиографичен. Това се разбира, както от романа, така и от книгата на Ирвинг Стоун "Морякът на кон" - биография на Джек!
цитирай
3. rosiela - Напълно подкрепям.
22.11.2017 08:20
tikovpisane написа:
След като предишните ти две части на съчинението ти- ще призная- леко ме разочароваха, то с този печелиш адмирациите ми! Защото Христос ми е любимата историческа личност! И аз вярвам във Възкресението, и въобще във всичко, написано в Новия завет. Не съм ти признавал, че любимият ми филм е " Страстите Христови " на мегатитанът Мел Гибсън. Не знам дали си го гледал, но ако не си, го направи. Да, много е жесток и кървав, но и за като Мел мисля, че така е било- конкретно за последните 12 часа от земния Му път. Не знам дали знаеш, но и папа Йона Павел II благослови филма след иззлизането му. Бях чел някъде, че го е гледал сам и след финала му отсякъл: " Така е било! " Наистина се радвам, че вярваш и ти във Възкресението. Поздрав от мен и хубава вечер!

ПП: Ще потърся в книжарниците тази книга на Макдаул! Имам у дома доста книги на религиозна тематика, но тази я нямам.

цитирай
4. missana - Благодаря ти, Роси!
22.11.2017 10:02
rosiela написа:
tikovpisane написа:
Напълно подкрепям. След като предишните ти две части на съчинението ти- ще призная- леко ме разочароваха, то с този печелиш адмирациите ми! Защото Христос ми е любимата историческа личност! И аз вярвам във Възкресението, и въобще във всичко, написано в Новия завет. Не съм ти признавал, че любимият ми филм е " Страстите Христови " на мегатитанът Мел Гибсън. Не знам дали си го гледал, но ако не си, го направи. Да, много е жесток и кървав, но и за като Мел мисля, че така е било- конкретно за последните 12 часа от земния Му път. Не знам дали знаеш, но и папа Йона Павел II благослови филма след иззлизането му. Бях чел някъде, че го е гледал сам и след финала му отсякъл: " Така е било! " Наистина се радвам, че вярваш и ти във Възкресението. Поздрав от мен и хубава вечер!

ПП: Ще потърся в книжарниците тази книга на Макдаул! Имам у дома доста книги на религиозна тематика, но тази я нямам.



Писах ти на Лични.
цитирай
5. tikovpisane - Младене,
22.11.2017 10:34
В " Страстите Христови " Христо Шопов играе ролята на Пилат Понтийски, не на Сатана. Ролята на Сатаната се изпълнява от Росалинда Челентано, щерка на небеизвеспния Адриано Челентано. Или пък си написал, че играе ролята на Сатана, защото именно Пилат Го осъжда? Предполагам, че именно това имаш предвид. За побоя, да- беше най-бруталното нещо, което съм виждал, но Той го понася, тъкмо защото е Син Божи. И не само това понася- ако си спомняш колко дълъг бе пътят Му към Голгота, как на всеки две крачки падаше и всички го поругаваха. Между другото, един от най-разтърсващите и трогателни моменти от този филм, и въобще във всички филми, е когато Той падна от умора и от тежестта на кръста, и тогава майка Му отиде до Него, за да му каже, че е тук, до Него сиреч, като дават една сцена от миналото, когато Той е малък, спъва се о камък или нещо подобно, пада и тя отива да му каже, че е тук. Една от най-силните сцени изобщо. Всеки път предизвиква изблик на сълзи.
цитирай
6. missana - Да, точно това имах предвид.
22.11.2017 16:59
missana написа:
rosiela написа:
tikovpisane написа:
Младене, Напълно подкрепям. След като предишните ти две части на съчинението ти- ще призная- леко ме разочароваха, то с този печелиш адмирациите ми! Защото Христос ми е любимата историческа личност! И аз вярвам във Възкресението, и въобще във всичко, написано в Новия завет. Не съм ти признавал, че любимият ми филм е " Страстите Христови " на мегатитанът Мел Гибсън. Не знам дали си го гледал, но ако не си, го направи. Да, много е жесток и кървав, но и за като Мел мисля, че така е било- конкретно за последните 12 часа от земния Му път. Не знам дали знаеш, но и папа Йона Павел II благослови филма след иззлизането му. Бях чел някъде, че го е гледал сам и след финала му отсякъл: " Така е било! " Наистина се радвам, че вярваш и ти във Възкресението. Поздрав от мен и хубава вечер!

ПП: Ще потърся в книжарниците тази книга на Макдаул! Имам у дома доста книги на религиозна тематика, но тази я нямам.



Писах ти на Лични.


Защото Пилат олицетворява Сатана като деятелност. Формално си измива ръцете, но всъщност свършва мръсната работа. Самият Иисус му казва: "Ти нямаше да можеш нищо да ми сториш, ако не бе ти разрешено свише." Точно така Бог разреши свише на Сатана да изпитва Йов, както си пожелае, с единственото условие да не му отнема живота.

Да, прав си, Влади. Филмът "Страсти Христови" е много силен и правдиво предава какво точно е изпитал Иисус по време на Страстната седмица.
цитирай
7. ladylady - здравейте, бих се въздържала..
22.11.2017 19:23
след първата и втората част,тук стигаме доо..
под ,кривата круша..
неГо,хем Го има, хем Го няма..
а, за Плащеницата съм абсолютно скептична/има дост.изследвания..
Идеята за Христос,сина Божий, винаги ще бъде в Сферата на ирационалното..
макар и лично аз, да приемам, Абсолютната Вяра,като прилежащ прийом.
миссана,книгите,които си посочил, и аз не съм ги чела,но
затова ще предложа от това,което съм..
/следва..
цитирай
8. ladylady - ето нещо, което си заслужава..времето, хубава вечер на всички.
22.11.2017 19:25
Христос - криза в живота на Бог
Автор: Джек Майлс

Централният въпрос в тази книга е "Защо Бог става човек?" Според разбирането на Майлс Бог има да каже нещо толкова ужасяващо, че може да го направи само като се принизи. Несъвършенствата на света и всепроникващата несправедливост и жестокост представляват огромно престъпление, за което някой трябва да плати. В митологичен план Новият завет е именно разказ за заплащането на тази висока цена. Но интерпретацията на Майлс за вината звучи скандално: Исус е разпнат не за греховете на човечеството, а заради грешките и неизпълнените обещания на самия Бог. Заради това, че е нарушил древния си договор с хората, Бог в лицето на Исус решава да умре в акт на божествено самоубийство. Сетне, въздигайки се като Христос, той предлага обещание за космическа победа, която ще "изтрие всяка сълза" от лицето на човечеството.
На базата на това шокиращо твърдение Майлс ни заставя да преосмислим целия живот на Исус и учението му: неговото съчувствие към слабите и обезчестените, отказа му да отличава приятели от врагове и трансформацията на поражението му в победа, с която спасява целия свят. Съчетавайки строгия прочит на Новия завет с препратки към Джон Дън, Ницше и Ели Визел, "Христос: Криза в живота на Бог" е творба с огромна дълбочина и въображение.

"След като прочетете тази книга, повече никога няма да можете да възприемате Бог, Исус и Библията по същия начин." - Пъблишърс Уикли

"Стилът на този американски бивш йезуит приковава вниманието. Тезите му са смели, перспективите изумителни, а прозренията едновременно дръзки и остроумни" - Ди Цайт
цитирай
9. ladylady - обърнете внимание..кой кой..е..и защо такъв е! любимият ми въпрос „защо“..
22.11.2017 20:09
Исус е разпнат не за греховете на човечеството, а заради грешките и неизпълнените обещания на самия Бог. Заради това, че е нарушил древния си договор с хората, Бог в лицето на Исус решава да умре в акт на божествено самоубийство./
цитирай
10. ladylady - темата с т.н. Грехопадение, и грях человечешки, е
22.11.2017 20:15
просто злокобен,коварен, и нарочено „посят“ импринт
в масовото човешко съзнание..
защо, запитайте внимателно себе си..
/ за домашна работа бе това, намиг..
страхотен избор, младене!
бъдете осъзнати, и..споко..
Всичко е перфектно,тук и сега..
и Бог не играе на зарове там горе..
/А. А.
цитирай
11. missana - Благодаря ти, Юле!
22.11.2017 22:33
ladylady написа:
здравейте, бих се въздържала.. след първата и втората част,тук стигаме доо..
под ,кривата круша..
неГо,хем Го има, хем Го няма..
а, за Плащеницата съм абсолютно скептична/има дост.изследвания..
Идеята за Христос,сина Божий, винаги ще бъде в Сферата на ирационалното..
макар и лично аз, да приемам, Абсолютната Вяра,като прилежащ прийом.
миссана,книгите,които си посочил, и аз не съм ги чела,но
затова ще предложа от това,което съм..
/следва..


Имаш право да бъдеш критична. Трудно се прави сериал на религиозна тематика. На хората бързо им доскучава и с право. Освен това си между Сцила и Харидба. Ако удовлетвориш повече атеистите, религиозните ще те разкъсат. Ако стане обратното, атеистите ще възнегодуват. Мисля си, че все пак нямах моралното право да пропусна образа на Иисус, защото Той е нещо като точка на екстремум в религиозната крива. Дори мислех да се задълбоча в неговия образ, споделяйки някои мои виждания, натрупани с годините, но ти навреме ми сложи юларчето, за да осъзная, че прекалявам. Така, че нека минисериалът спре дотук. Мерси за отрезвяването!


цитирай
Търсене

За този блог
Автор: missana
Категория: Поезия
Прочетен: 5036323
Постинги: 2885
Коментари: 18674
Гласове: 3348
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031