Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
09.10.2019 00:07 - FiloСофско
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 4951 Коментари: 16 Гласове:
47

Последна промяна: 09.10.2019 00:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

                                 С посвещение!

Беше ли тук? Сън ли сънувах?

Или твоята длан ме погали в нощта?
После те мислих и дълго будувах.
Някак е странна без теб любовта. 

Денят ми тече си напълно типично.
Уж философски приемам смъртта.
Зная животът отвъд е различен.
Вече ще тръгваш нататък с душа. 

Всичко е тихо, спокойно, разлива
виното в чаши червена луна.
Ти си отиваш, аз съм щастлива,
защото те срещнах пак в мойта съдба.





Тагове:   лирика,   дела раи,   filoсофско,


Гласувай:
47



1. ivoki - ТЪЖНО....
09.10.2019 00:17
МНОГО ТЪЖНО
цитирай
2. wonder - ТЪЖНО. . . . МНОГО ТЪЖНОТъгата ...
09.10.2019 01:06
ivoki написа:
ТЪЖНО....
МНОГО ТЪЖНО


Тъгата има много лица. Понякога е бяла. Друг път - осъзната. Веднъж за мен бе определяща като Път и Посока.

Вековната река-тъга
Дела Раи

Потокът на съмнението бавно прекоси ме.
Ограби малко истини, лавиращи безсрамно.
Отключи на очите ми привидната прозирност.
Отнесе пак на дъното подводните ми камъни.

Приспана от неверия, водата ме погълна.
Изчисти всяко щение с безследна пустота.
Въздъхнах сред водите. В мен смисълът покълна.
Възнесе се средоблачно прекрасната луна.

От нечий бряг решимости преплуваха света ми.
На малки гладни хапки пак разкъсах си нощта.
Пребродила вселената, една сълза най-стръмно
погали ми лицето с век, а после прекипя.
цитирай
3. apostapostoloff - Странна е без мен любовта,
09.10.2019 06:55
разбира се. Друго е да се опъна до теб и да те награбя. И направо да те спукам, да те скъсам от...
цитирай
4. blogvayvof - Стихотворението е ...
09.10.2019 08:50
Стихотворението е хубаво... и не е тъжно.
Мисля си... не били могло сега да има продължение?
цитирай
5. wonder - Странна е без мен любовта, разбира ...
09.10.2019 09:00
apostapostoloff написа:
Странна е без мен любовта,
разбира се. Друго е да се опъна до теб и да те награбя. И направо да те спукам, да те скъсам от...


Апостолов, циник такъв! Ще скъсаш някоя примарна дирекция и ще спукаш Имум целите на съседката по цвете. Не оставяш човек да потъжи с твоето чувство за хумор. ;)))
цитирай
6. wonder - Стихотворението е хубаво. . . и не е ...
09.10.2019 09:02
blogvayvof написа:
Стихотворението е хубаво... и не е тъжно.
Мисля си... не били могло сега да има продължение?


Ами ФилоSofsko e стихотворението и всеки го тълкува по своему, което не означава, че не е едновременно тъжно и нетъжно.
И би могло да има доста продължения или нито едно. :)))
цитирай
7. lexparsy - Не схванах „доводите“ в комента...
09.10.2019 15:22
Не схванах „доводите“ в коментарите :-)))
За мене този стих е едно прекрасно разбиране на Любовта.
Лекс
цитирай
8. wonder - Не схванах „доводите“ в комента...
09.10.2019 16:46
lexparsy написа:
Не схванах „доводите“ в коментарите :-)))
За мене този стих е едно прекрасно разбиране на Любовта.
Лекс


За мен Поезията - флагманът на Изкуствата, е ценна точно с това, че провокира различията в хората, изразяващи чувствителността и душевността си по свой начин.

Иво видя тъгата ми. И е прав, защото когато единият от обичащите се, премине в отвъдното, другият чувства космическа тъга, въпреки, че и тогава Любовта не свършва, защото е духовна по своето измерение. А и аз съм човек, който не страда за това, че нещо е свършило, а се радва, че се е случило.

За Апостолов любовта е сексуалната нишка между двама души, която може да ти докара и отделяне от тялото, както и възкачването в нагорно небе. ;)))

За Валентин, този стих е многоизмерен и може да има продължения, което е абсолютно вярно!

Кажи за теб как е? ;)))
цитирай
9. mt46 - Поздрав, Дела!
09.10.2019 17:42
Хубаво е, както повечето ти стихотворения...
цитирай
10. lexparsy - Многоооо съм Горд, че с толкова м...
09.10.2019 17:52
Многоооо съм Горд, че с толкова малко думи палнах този твой коментар Дела...
Величието на Любовта е преподобната Битка за търсенето и. Страхливците само и подражават и се оплакват, докато я възпяват... А Любовта е ТЪРСЕНЕТО И, но НЕ Е „РЕЛИГИЯ“.... Любовта в Път и битка за намирането и!
Победителите се броят (като пилците) на „есен“ :-))))

Дано и споделящите Ни го разберат... всекиму „правилно“... Нали за това сме тук....
Благодаря ти че си четем мислите и отношението, даже и бездумно много хора в блога, все неразбрани...
А поезията е „клон“ на Изкуството.. и аз протестирам за „дефиницията и...
Благословена да е поезията ти! И аз от името на други благодаря!
Лекс
цитирай
11. vesever - По човешки погледнато е тъжно, ала и ...
09.10.2019 20:01
По човешки погледнато е тъжно, ала и аз винаги съм вярвала и вярвам, че в извън човешките светове Любовта е трайна и силна и неразрушима...
Поздрави и от мен, Дела!
цитирай
12. wonder - Поздрав, Дела! Хубаво е, както ...
09.10.2019 20:57
mt46 написа:
Поздрав, Дела!
Хубаво е, както повечето ти стихотворения...


Благодаря, Марине! :)))
цитирай
13. wonder - Многоооо съм Горд, че с толкова м...
09.10.2019 21:55
lexparsy написа:
Многоооо съм Горд, че с толкова малко думи палнах този твой коментар Дела...
Величието на Любовта е преподобната Битка за търсенето и. Страхливците само и подражават и се оплакват, докато я възпяват... А Любовта е ТЪРСЕНЕТО И, но НЕ Е „РЕЛИГИЯ“.... Любовта в Път и битка за намирането и!
Победителите се броят (като пилците) на „есен“ :-))))

Дано и споделящите Ни го разберат... всекиму „правилно“... Нали за това сме тук....
Благодаря ти че си четем мислите и отношението, даже и бездумно много хора в блога, все неразбрани...
А поезията е „клон“ на Изкуството.. и аз протестирам за „дефиницията и...
Благословена да е поезията ти! И аз от името на други благодаря!
Лекс


Ето ти една същинска тъга:

Апостаси

Бяла пуста земя. Сведен череп на тиха цигулка.
С дъх старица една спомня светлия глас на светулка.
Беше там младостта, пи вода, тръсна менци и тръгна
към оная тъга, от която се връщаш обръгнал.

Тихо бръчка крещи как животът преминал нахалост,
стига мъдри сълзи по страните с прекършена жалост.
Белокаменен звън буди нощем звездича прегръдка.
От очите смъди на кандилото сетната глътка.

Маранята свисти през душата куршумено сита.
И полягат мечти в скута с древната нейна убитост.
Бяга спомен в стръвта на живителна прежна далечност.
И пулсира кръвта преоткрила се в Божата вечност.
цитирай
14. wonder - По човешки погледнато е тъжно, ала и ...
09.10.2019 21:58
vesever написа:
По човешки погледнато е тъжно, ала и аз винаги съм вярвала и вярвам, че в извън човешките светове Любовта е трайна и силна и неразрушима...
Поздрави и от мен, Дела!


Вечна, когато е истинска...
И както казвам в книгата си "Оцеляла от обич" на любимия си:

Аз, любящата теб, пред света се заклевам
да ликувам в прегръдка, нито миг да не тлея,
да съм лято в очите ти цветно от древност
да съм път през сърцето ти с радост осеян.

Да съм кръв от кръвта ти, твое рамо и смисъл.
Да съм тичинков порив, оплождащ копнежа.
Да съм гръм, да съм стих, да съм устрем орисал
на любовния порив и екстаза от нежност.
цитирай
15. lexparsy - Човек да съм, ще приклекна, песъ...
10.10.2019 03:07
Човек да съм, ще приклекна,
песъчинка да съм...
в правилно око ще плача...
за да поздравя поезията ти...

Дано и ние да се научим,
да се мислим в споделени измерения...
   Лекс
цитирай
16. wonder - https://www.youtube.com/watch?v=6X2UjCNaWVg
10.10.2019 10:39
lexparsy написа:
Човек да съм, ще приклекна,
песъчинка да съм...
в правилно око ще плача...
за да поздравя поезията ти...

Дано и ние да се научим,
да се мислим в споделени измерения...
   Лекс


Хеййй, сърдечно ти благодаря за поетичния реверанс! ;)))

https://www.youtube/watch?v=6X2UjCNaWVg
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15165921
Постинги: 3224
Коментари: 32053
Гласове: 194024
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031